The last season in school

Nu är det ett nytt år och en ny termin har börjat... Den sista! Första riktiga veckan är på gång i skolan och APU:n börjar som vanligt på tisdagar och onsdagar. Under höstterminen var jag på OKQ8, inte fullt så kul efter att man lärt sig vissa saker och de blev i princip som en ständig rutin.

Jag tyckte det var kul under några få månader och det bästa är ju att personalen är riktigt trevliga, dom lär ut bra så man förstår vilket ger goda kunskaper för framtiden, de är glada för det mesta och verkar tycka om det dom gör!

De uppgifter jag mest gjorde var att fylla på varor som läsk, godis, tobak och snus och lite annat som fattades. Sen fronta jag en del för att det gör så de ser snyggt ut. Det jag gör minst som jag tycker är ganska kul är att stå i kassan. En annan sak jag tyckte var kul är att "registrera" de nya filmer som kommer och ändra topplistan, vilket jag nästan alltid brukade få göra! Ankomstregistrera paket är också en kul grej. Ibland kommer det tunga paket så man får lite träning av det.

(En bild när jag är på OKQ8, lagret)



Ringde APU platser innan jul men det var ingen som ville ta emot mig. Men provade på nytt idag på ett annat ställe och de verkar vara intresserad. Jag fick lov att ringa upp två gånger för att försöka få tag på chefen, men den andra gången gav jag dem mitt nummer. Chefen på Lindex ringde upp och jag förklarade vad jag hette vilken skola, linje och årskurs jag går, sedan frågade jag om de tar emot praktikanter och de sa "ja, det skulle nog gå". Ska dit imorgon och prata mer om det. Jag kommer bli överlycklig om jag får byta plats, för jag vill ju faktiskt prova något mer och kanske kunna utvecklas som person också. Den delen är ett stort plus för mig! Nu har jag inte mer tid för det här...


Tack för att ni läser min blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0