Det första säljtillfället snart här

Igår var det galet irriterande, kommer till skolan och väntar på att vi ska starta möte klockan 09.00 med klassen. Det är öppet hus på torsdag så vi fick lite information och veta vilka platser vi skulle stå med vårt UF-företag. Vår plats blev näst längst till ytterdörren, plats två. Det kommer bli lite kallt för oss! Spännande men nervöst. Det är trots allt första gången vi har chans att sälja något. Vår produkt är inte helt klargjord än men man kan förbeställa, dessutom kommer vi ha ett exemplar att visa upp till öppet hus!

Smart som jag är, så har jag tappat bort skåpnyckeln! Det är inte nyckeln jag vill ha, utan det är min nyckelring till "miniklocka" som är formad som en dalmatin. Jättesöt, men nu är den borta, hittade ingen extranyckel heller så jag måste be någon knipsa upp låset. Slipper slösa pengar på att köpa nytt lås, har ett redan sen förut. Fan vad sur jag blev, sprang runt och kollade överallt där jag varit. men ingen dalmatin i närheten. Jag har säkert låst in den!

Klockan gick och fler visitkort var klar. Det enda jag levde på igår var en chokladboll, ingen god mat i skolan.
Jag, Sara och Sabina åkte hem till Sara för att baka muffins efteråt. Och dom ser jättegoda ut. Vi bakade chokladmuffins i mindre form och hade på frosting som vi färgat grönt. Det ska representera att vi är miljövänliga, sedan hade vi på lite strössel och några silverkulor som topping. De är till öppet hus!

När vi gjort klart allt bakeri åkte vi iväg igen... För att måla klart vår monter, (Sara och Sabina har redan hunnit göra det mesta i lördags eftersom jag inte kunde vara med då, de böt plötsligt datum från måndag och tisdag till lördag och söndag, vilket jag tycker är dåligt. Men förstår ju att vi måste få klart det, så jag ska inte klaga!). Det var iallafall roligt, men jobbigt att måla texten. Det var i princip det enda som var kvar att göra, så jag är lite glad att jag iallafall fick vara med och måla någonting.



Tack för att ni läser min blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0