Härjedalen

Följde med mormor i måndags kväll till Härjedalen, i Sveg för att hämta hem sin bror till jul. Fan vad segt det var, men mormor uppskattade verkligen att jag kunde följa med. Vi åkte ungefär halv 6 tror jag. Var framme hos hennes kusin vid 22.40 ungefär, men vi var tvungen att åka 4 mil till för att kunna sova. Så då kom vi fram 00.30.

När vi kom till gränsen för Sveg skriker mormor " Nu är vi i Sveg, jag är först" 
och sträcker ut handen. Sen möter hon någon bil sent på kvällen och säger
"Men vad gör du uppe? Gå och lägg dig! Det är bara jag och Sandra som ska vara här.

Vi kom iväg 08.30 på morgonen dagen efter. Och när vi väl hade hämtat mormors bror och kommit en bit på väg hem blev vi stoppad av två killar.De pratade engelska och hade problem med bilen. Mormor är inte så duktig på att prata engelska men ringde sin man och sedan kom hon på att de inte kunde hjälpa eftersom batteriet sitter under sätet någonstans. " The batteri... is under.." En tystnad, sen säger hon "Eh... stop... another car".

Lite senare ringer telefon och mormor trycker av på den röda knappen utan mening. Så jag fick ringa upp hennes man åt henne. "Hej älskling" säger  han. Hej svarade jag tillbaka. "Jaha var det du, då säger man hej älskling tillbaka".
Lite småkul tycker jag.

Innan vi ens kom iväg så fick han dra på sig en tröja, men det gick inte så bra för honom. Jag försökte hjälpa honom efter att han försökte stoppa händerna där man ska ha huvudet och sedan handen i ärmen på tröjan. Jag höll upp tröjan åt honom och hjälpte honom komma i tröjan. Sedan när vi stannade för att käka så hade han druckit upp kaffet, och hade dricka i ett glas. Hällde över det i kaffekoppen. Mormor säger att han har fått en stroke,
och det har uppstått små hjärnskador på det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0